05/02/2025

Les Biblioteques de L’Hospitalet publiquen una guia amb lectures recomanades per aquest estiu

.

Lectures[31904]
11/07/2023

Les Biblioteques de L’Hospitalet enceten l’estiu amb tot un ventall de lectures recomanades pels diferents cicles d’educació primària i secundària, incloent-hi també l’etapa infantil.

Aquest és el segon any que es duu a terme aquesta iniciativa per fomentar la lectura entre els infants i on també s’impliquen escoles i famílies. A més, aquest projecte es complementa amb una sèrie d’activitats per millorar l’hàbit lector.

Cada cicle d’educació té associat una trentena de lectures recomanades que es poden obtenir en préstec a les biblioteques de la ciutat. Les recomanacions es fan arribar a les escoles de la ciutat i aquestes les comparteixen amb les famílies, de manera que s’afavoreix la seva implicació per fomentar la lectura a casa.

La selecció s’ha fet tenint en compte que no siguin col·leccions comercials, ni llibres sexistes, i que siguin propostes a les quals els infants no s’aproparien d’entrada. Entre les lectures recomanades, s’hi poden trobar diversitat de temes, autors i formats (àlbums il·lustrats, contes i còmics).

A més a més, durant els mesos d’estiu, però sobretot durant juliol, les biblioteques han programat diferents sessions de l’hora del conte. Aquesta és una activitat que permet descobrir i comprendre el món que ens envolta, desenvolupar la comunicació oral, adquirir vocabulari nou i millorar la comprensió i despertar l’interès per la lectura, entre d’altres.

Durant l’estiu, a les biblioteques de la ciutat també s’activa la iniciativa “+ Que lots”, un repertori de llibres infantils preparats a mida. Les famílies es poden posar en contacte amb les biblioteques per fer la seva demanda.

Igualment, les famílies també compten amb un recurs preparat per la Biblioteca Josep Janés, però que es pot demanar des de qualsevol biblioteca: es tracta de les bosses de criança positiva. Són vuit bosses temàtiques per fomentar la lectura compartida amb els infants de 0 a 5 anys i que posen el focus en la manera que tenen els més petits d’apropar-se al món.