Fins al 29 de maig, l’Ajuntament de L’Hospitalet habilita un dispositiu d’atenció i suport emocional i psicològic adreçat a la ciutadania, a través del telèfon gratuït 900 922 272, que atendrà les persones del municipi que, a conseqüència de la crisi sanitària de la Covid-19 i del confinament que ha suposat el decret d’estat d’alarma, necessiten suport psicològic.
Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a l’acord al qual han arribat l’Ajuntament de L’Hospitalet i el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC), per posar professionals experts en l’àmbit d’atenció a les emergències a disposició de la ciutadania de L’Hospitalet.
Aquest dispositiu compta amb una primera atenció i consulta que es durà a terme per treballadors i treballadores municipals que, tot i que exerceixen les seves funcions en diversos llocs de treball de l’organització, són personal voluntari amb titulació en psicologia que valoraran en primera instància estats emocionals com la incertesa, la por, el temor al contagi, l’ansietat inicial i persistent, la temor permanent i altres situacions.
Segons la situació i l’estat en què es trobin les persones ateses, es derivaran a un servei especialitzat en l’atenció a les emergències, que farà l’atenció immediata i acordarà un seguiment de curta durada amb la persona atesa. El COPC ja està oferint serveis similars a altres administracions públiques com l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.
Aquesta actuació se suma a la resta d’iniciatives que ha impulsat l’Ajuntament des de l’inici de la crisi sanitària per ajudar les persones en situació més vulnerable del municipi. Amb aquesta nova iniciativa de suport psicològic es pretén alleugerir i donar solucions als diversos problemes que ha comportat l’epidèmia.