16/07/2024

La síndica de greuges presenta l’informe corresponent al segon any d’activitat amb un increment del 70% de les peticions

.

Sindica

La síndica de greuges de L’Hospitalet, Merche García, en una imatge d'arxiu Televisió de L'Hospitalet

29/06/2020

La síndica de greuges de L’Hospitalet, Merche García, va presentar en el Ple municipal l’informe anual dels òrgans de defensa de la ciutadania corresponent al 2019, segon any de funcionament de l’Oficina de Suport als Òrgans de Defensa de la Ciutadania, amb un increment del 70% de les peticions.

En aquest període, s’han adreçat a l’Oficina 97 reclamacions, de les quals 54 han donat lloc a la incoació d’expedients de reclamació i 43 s’han gestionat a partir de la intermediació amb l’àrea o departament corresponents. D’aquests expedients de reclamació, 22 no han estat admeses a tràmit —4 s’han derivat al síndic de greuges de Catalunya. A aquestes dades s’han d’afegir 32 consultesque han arribat i a les quals s’ha donat resposta i adreçat als departaments corresponents.

Pel que fa als expedients admesos a tràmit, la qualificació és la següent: 1 greuge, 22 queixes, 3 suggeriments i 4 iniciatives d’ofici. Les reclamacions gestionades fan referència a quatre grans àmbits: espai públic (38%), convivència i seguretat (14%), serveis socials (14%) i gestió tributària (13%).

A 31 de desembre de 2019, l’estat dels expedients és el següent:

  • El 73% estan finalitzats i tancats. El 33% d’aquests incorporaven una proposta d’actuació. D’aquestes, se n’han acceptat per part de l’àrea/departament el 50%, mentre que la resta estan pendents de resposta.
  • El 27% estan en procés d’instrucció. D’aquests, el 63% (5 expedients) estan dintre del termini reglamentari d’instrucció. Del 37% restant (3 expedients), en dos casos s’han sol·licitat pròrrogues per part de l’àrea competent, per acumulació de tasques o perquè es necessita informació de l’empresa gestora que realitza el servei.
  • Del 43% de les reclamacions que han donat lloc a la tramitació d’un expedient, la queixa que el fonamentava ha quedat resolta.
  • En el 64% dels expedients amb resolució final, finalitzats i tancats s’ha solucionat el problema que va causar la reclamació.

La ciutadania disposa del web http://www.sindicadegreugeslh.cat, a través del qual poden registrar directament les seves reclamacions.